မ်ိဳးခ်စ္စစ္သည္

ပညာမဲ့ေသာ ထိုသူသည္- ကာယဒုစ႐ိုက္ ၀စီဒုစ႐ိုက္ မေနာဒုစ႐ိုက္တို႔ကို ျပဳေသာေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ အျပစ္ႏွင့္ယွဥ္ေသာ အျခားအမႈကို ျပဳေသာေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ ကုသိုလ္ကံကို မျပဳပဲ အကုသိုလ္ကံကိုသာ အႀကိမ္မ်ားစြာ ျပဳျခင္းေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ ခႏၶာကိုယ္ ပ်က္စီးေသာအခါ ငရဲသို႔ေရာက္ရ၏။

ခုကေတာ့ ...

User Online

လာလည္သူေပါင္း

Cabo Yachts

Monday, April 5, 2010

တပ္မေတာ္သားအျဖစ္ခံယူထားသူမ်ားသိသင့္ေသာ အေလးျပဳသည္ဆိုရာတြင္

အေလးျပဳသည္ ဆုိရာတြင္…
ကလုိေစးထူး

နားေထာင္သည္။ မေက်နပ္။ ဒါဟာ ဘာသေဘာပါလိမ့္။ ဘာအဓိပၸာယ္ပါလိမ့္။ ေနာက္ထပ္တႀကိမ္ နားေထာင္သည္။ ဒီလိုပဲ အသံထြက္ေနသည္။ စိတ္ထဲမွာ စႏိုးစေနာင့္ျဖစ္လြန္းလွသျဖင့္ တျခား၊ တျခားေသာ လက္လွမ္းမီသမွ် မွတ္တမ္းဗီြဒီယုိေတြမွာ ရွာ၏၊ နားေထာင္၏၊ ဟုတ္ပါၿပီ။ သူတုိ႔ ဒါကို ေျပာင္းလဲပစ္လိုက္ၾကပါၿပီ။

က်ေနာ့္စိတ္ထဲတြင္ စႏိုးစေနာင့္ႏွင့္ မေက်မခ်မ္း ျဖစ္ေနရသည္ကား တျခားေတာ့မဟုတ္ပါ။ ယေန႔ေခတ္ ျမန္မာျပည္တြင္းရိွ အခမ္းအနားတခ်ဳိ႕ႏွင့္ စစ္ေရးျပအခမ္းအနားမ်ားမွ အေလးျပဳ အစီအစဥ္၏ ေျပာင္းလဲသြားေသာ အသုံးအႏႈန္း ျဖစ္ပါသည္။

ႏိုင္ငံတိုင္းတြင္ သမိုင္းကိုယ္စီရိွၾကပါသည္။ မိမိႏိုင္ငံအလိုက္ ျဖတ္သန္းခဲ့ရေသာသမိုင္းကို အေျခခံၿပီး ႏိုင္ငံအတြက္ စြန္႔လႊတ္အနစ္နာခံသြားေသာ ေခါင္းေဆာင္မ်ားလည္း ရိွၾကစၿမဲပင္ ျဖစ္ပါသည္။ အမ်ားအက်ဳိး၊ ႏိုင္ငံအက်ဳိးအတြက္ ကိုယ္က်ဳိးကိုမငဲ့ဘဲ အသက္ေပးသြားၾကေသာ ထုိေခါင္းေဆာင္ႀကီး မ်ားကို `အာဇာနည္ေခါင္းေဆာင္ႀကီးမ်ား´ ဟု ျပည္သူမ်ားက လိႈက္လိႈက္လွဲလွဲ သတ္မွတ္ေလ့ ရိွပါသည္။

ယုံၾကည္မႈတခုကို ႏွလုံးသြင္း နားလည္ၾကသည့္ လူမ်ားစြာထဲမွာမွ အမ်ားအက်ဳိးအတြက္ အသက္ကို စြန္႔လႊတ္ အနစ္နာခံသြားၾကသည့္ `အာဇာနည္´ မ်ားကို ဦးၫႊတ္ၾကသည္မွာ ႏိုင္ငံႀကီးသားပီသေသာ၊ ယဥ္ေက်းေသာႏိုင္ငံမ်ား၏ အေလ့အထပင္ ျဖစ္ပါသည္။

ထို႔အတြက္ေၾကာင့္ပင္ ႏိုင္ငံေတာ္ဆုိင္ရာ အခမ္းအနားမ်ား၊ စစ္ေရးျပအခမ္းအနားမ်ားတြင္ ႏိုင္ငံေတာ္ အလံအား အေလးျပဳၿပီးသည့္ အစီအစဥ္အၿပီးတြင္ အာဇာနည္ေခါင္းေဆာင္ႀကီးမ်ားကို အေလးျပဳေသာ အစီအစဥ္ကို ထည့္သြင္းထားပါသည္။ ဂုဏ္ျပဳျခင္းလည္းမည္ေသာ၊ ေလးစားေအာက္ေမ့ျခင္းလည္း မည္ေသာ အစီအစဥ္တခု ျဖစ္ပါသည္။

က်ေနာ္တုိ႔ႏိုင္ငံတြင္ `အာဇာနည္ေခါင္းေဆာင္ႀကီးမ်ား´ ဟု ျပည္သူမ်ားက သတ္မွတ္ထားၾကသည္မွာ မည္သူေတြဆုိသည္ကို က်ေနာ္ အထူးအေထြ ေျပာစရာလိုမည္ မထင္ပါ။ ၁၉၄၇ ခုႏွစ္၊ ဇူလိုင္လ (၁၉) ရက္ေန႔တြင္ နယ္ခ်ဲ႕လက္ပါးေစတုိ႔၏လက္ခ်က္ျဖင့္ က်ဆုံးသြားခဲ့ရေသာ `ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းႏွင့္တကြ အာဇာနည္ေခါင္းေဆာင္ႀကီးမ်ား´ ဆိုသည္မွာ အမ်ားအသိပင္ျဖစ္ပါသည္။

`က်ဆုံးေလၿပီးေသာ…၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းႏွင့္တကြ၊ အာဇာနည္ေခါင္းေဆာင္ႀကီးမ်ားအား…. အေလး………. ျပဳ´

ထိုစကားရပ္ေလးမွာ တိုေတာင္းပါသည္။ ယင္းတိုေတာင္းသည့့္ စကားရပ္ေလး၏ ေနာက္ကြယ္တြင္ က်ေနာ္တုိ႔ႏိုင္ငံအတြက္ အသက္ေပးသြားၾကေသာ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းႏွင့္တကြ အာဇာနည္ ေခါင္းေဆာင္ႀကီးမ်ား၏ သမိုင္းပုံရိပ္ ရိွေနပါသည္။ ၎သမုိင္းပုံရိပ္မ်ားႏွင့္အတူ အာဇာနည္ႀကီးမ်ားကို မေမ့ေစေသာငွာ က်ေနာ္တုိ႔ အေလးျပဳၾကပါသည္။ သို႔ေသာ္ အဆိုပါ အေလးျပဳစကားရပ္ေနရာ၌ တျခားေသာ စကားရပ္တခုက မသိမသာ ေျပာင္းလဲလာေနရာမွတဆင့္ ယခုေတာ့ လုံး၀ ေျပာင္းလဲ သြားခဲ့ၿပီ ျဖစ္ပါသည္။

႐ႈပါ။

`က်ဆုံးေလၿပီးေသာ.. ေခါင္းေဆာင္ႀကီးမ်ားႏွင့္ တပ္မေတာ္သားမ်ားအား အေလး………ျပဳ။´ ဟူ၏။

စကားရပ္ႏွစ္ခုမွာ ႐ုတ္တရက္ၾကည့္လွ်င္မူ ဆင္သေယာင္ေယာင္ ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ မဆင္ပါ။ တူလည္း မတူပါ။ `က်ဆုံးေလၿပီးေသာ… ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းႏွင့္တကြ၊ အာဇာနည္ ေခါင္းေဆာင္ႀကီး မ်ား…´ ႏွင့္ `က်ဆုံးေလၿပီးေသာ… ေခါင္းေဆာင္ႀကီးမ်ားႏွင့္ တပ္မေတာ္သားမ်ား´။ လက္စသတ္ေတာ့ ဆင္သလုိလိုႏွင့္ ပုံမွား႐ိုက္ေနၾကပါပေကာလား။

က်ေနာ္တုိ႔က က်ဆုံးေလၿပီးသည့္ မည္သည့္ေခါင္းေဆာင္မ်ားကို အေလးျပဳရမည္နည္း။ ေခါင္းေဆာင္ မ်ားမွာ မ်ားျပားလြန္းလွပါသည္။ ေျပာၾကစတမ္းဆုိလွ်င္ သြားေလသူ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေန၀င္းသည္လည္း ေခါင္းေဆာင္၊ ဗုိလ္ခ်ဳပ္မႉးႀကီး ေစာေမာင္သည္လည္း ေခါင္းေဆာင္။ ယုတ္စြအဆုံး ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ (၁၇) ရက္တည္းသာ သမၼတလုပ္သြားသည့္ ဦးစိန္လြင္သည္လည္း ေခါင္းေဆာင္ပင္ ျဖစ္ေပ၏။ သုိ႔ေသာ္ သူတို႔သည္ကား ဦးၫႊတ္အေလးျပဳထိုက္ေသာ ေခါင္းေဆာင္မ်ား မဟုတ္ပါ။ စစ္အာဏာရွင္ ေခါင္းေဆာင္ႀကီးမ်ားသာ ျဖစ္ပါသည္။ က်ေနာ္တုိ႔က သူတုိ႔ကို အေလးျပဳရမည္ေလာ။

က်ေနာ္တုိ႔ ယခုအေလးျပဳေနသည္မွာ၊ ယခင္က အေလးျပဳခဲ့သည္မွာ၊ ေနာင္လည္း အေလးျပဳသြား မည္မွာ `အာဇာနည္ေခါင္းေဆာင္ႀကီးမ်ား´ ျဖစ္ပါသည္။ အတိအက်ေျပာရလွ်င္ `က်ဆုံးေလၿပီးေသာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းႏွင့္တကြ အာဇာနည္ေခါင္းေဆာင္ႀကီးမ်ား´ ျဖစ္ပါသည္။ ဘာ့ေၾကာင့္ အေလးျပဳ ေနပါသနည္း။ အာဇာနည္မ်ား၊ ႏိုင္ငံအတြက္ အသက္ကိုပင္ စြန္႔လႊတ္အနစ္နာခံသြားေသာ ပုဂၢိဳလ္ ထူးမ်ား၊ သူတထူးမ်ား ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ရင္ထဲ အသည္းထဲမွ လိႈက္လွဲေသာဆႏၵျဖင့္ အေလးျပဳပါသည္။ ဦးၫႊတ္ပါသည္။

သုိ႔ေသာ္ အာဏာရွင္ေခါင္းေဆာင္မ်ားကိုေတာ့ ဦးမၫႊတ္ႏုိင္ပါ။ အေလးလည္း မျပဳႏိုင္ပါ။ အႏွီပုဂၢဳိလ္ အာဏာရွင္ေခါင္းေဆာင္ႀကီးမ်ားသည္ကား အေလးျပဳထိုက္ေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားလည္း မဟုတ္ၾကပါ။ ေခါင္းေဆာင္ဆုိေသာေနရာကို မတရားသိမ္းပိုက္ရယူထားေသာ သူတို႔ကို အေလးျပဳစရာ အေၾကာင္း လည္း မရိွပါ။

ယခုေတာ့ သူတို႔ မလိမ့္တပတ္ လုပ္ေနေလၿပီ။ `ေခါင္းေဆာင္ႀကီးမ်ား´ ဟူေသာ စကားလုံးကို မလိမ့္တပတ္လုပ္၍ က်ေနာ္တုိ႔ အမွန္တကယ္ေလးစားရေသာ အာဇာနည္ႀကီးမ်ားကို သမုိင္းမွ ပယ္ေဖ်ာက္ပစ္ရန္ ႀကိဳးစားေနေလၿပီ။ ယင္းစကားလုံးကို အသုံးခ်၍ သူတုိ႔ကို၊ သုိ႔တည္းမဟုတ္ သူတုိ႔ေနာက္တြင္ ဆက္လက္ၿပီး အပါယ္ငရဲ လားကုန္လတၱ႔ံေသာ စစ္ေခါင္းေဆာင္ႀကီးမ်ားကို မလိမ့္တပတ္ျဖင့္ သူတို႔ အေလးျပဳခိုင္းေနပါၿပီ။

မသိမသာမွသည္ တျဖည္းျဖည္းနွင့္ သိသိသာသာႀကီးကို ေျပာင္းလဲရာမွ ယခုေတာ့ျဖင့္ က်ေနာ္တို႔ ခ်စ္ခင္ေလးစား၊ အတုယူခဲ့ရေတာ့ အာဇာနည္ေခါင္းေဆာင္ႀကီးမ်ားသည္ကား အေလးျပဳအစီအစဥ္မွ လူမသိ သူမသိ ဖယ္ရွားခံေနရပါၿပီတကား။

တကယ္ေတာ့လည္း ေသေသခ်ာခ်ာ သတိျပဳမိလွ်င္ က်ေနာ္တုိ႔ႏိုင္ငံ၏ လြတ္လပ္ေရးဖခင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ေအာင္ဆန္းႏွင့္တကြ အာဇာနည္ေခါင္းေဆာင္ႀကီးမ်ား၏ အခန္းက႑ကို ေမွးမိွန္သထက္ ေမွးမိွန္ ေအာင္ သူတို႔လုပ္ေနၾကသည္မွာ ဒီတခုတည္းေတာ့ မဟုတ္ပါ။ အာဇာနည္ေန႔တုိင္း နံနက္ ၁၀ နာရီ ၃၇ မိနစ္တြင္ ေရဒီယုိတြင္ ၾကားရေနက် ၀မ္းနည္းျခင္းအထိမ္းအမွတ္ ဥၾသရွည္သံမ်ား၊ အာဇာနည္ေန႔တုိင္း ထုတ္လႊင့္ေပးေနက် ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းမိန္႔ခြန္းမ်ား ေလလိႈင္းထဲတြင္ လြင့္ေပ်ာက္သြားခဲ့ေလသေလာ မသိႏိုင္ေအာင္ပင္ သူတုိ႔ ေဖ်ာက္ဖ်က္ထားခဲ့ပါၿပီ။

ေငြစကၠဴမ်ားေပၚမွ ဗိုလ္ခ်ဳပ္႐ုပ္ပုံမ်ားတြင္လည္း ဘာသတၱ၀ါမွန္းမသိေသာ အေကာင္တေကာင္က ခန္႔ခန္႔ႀကီး ေနရာယူေနေလၿပီ။ အစိုးရ႐ုံးမ်ားတြင္ ယခင္ကျမင္ေနက် ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ႐ုပ္ပုံ ေနရာတြင္လည္း သူတုိ႔က အေလးျပဳေစခ်င္ေသာ မက်ဆုံးေသးေသာ အတၱေဘာႀကီးက ေဘး တေစာင္းတမ်ဳိး၊ တည့္တည့္တဖုံ အိုက္တင္အမ်ဳိးမ်ဳိး၊ ဘာမွန္းမသိေသာတံဆိပ္ေတြ တပုံတပင္ ရင္ဘတ္တြင္ခ်ိတ္လ်က္ အပူေဇာ္ခံေနေလပါၿပီ။

သမိုင္းမွန္ဆိုသည္မွာ ေဖ်ာက္ဖ်က္ေကာင္းေသာအရာ မဟုတ္သလုိ သူယုတ္မာဆိုသည္မွာလည္း ေလးစားထုိက္ေသာ ပုဂိၢဳလ္မဟုတ္ပါ။ ဆင္သေယာင္ေယာင္၊ တူသေယာင္ေယာင္ စကားလုံးျဖင့္ ဘယ္လိုပင္ အစားထုိး၍ အပူေဇာ္ခံေနပါေစ၊ အေလးျပဳခံခ်င္ေနပါေစ၊ က်ေနာ္တုိ႔ တကယ္ေလးစား သည္မွာ တကယ့္အာဇာနည္ႀကီးမ်ားႏွင့္ ႏိုင္ငံ့သည္းခ်ာ ေခါင္းေဆာင္ႀကီးမ်ားသာလွ်င္ ျဖစ္ပါသည္။

ထို႔ေၾကာင့္…

ရင္ထဲ အသည္းထဲမွ ခိုင္က်ည္စြာျဖင့္ အေလးျပဳအပ္ပါသည္။ ဦးၫႊတ္အပ္ပါသည္။

`က်ဆုံးေလၿပီးေသာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းႏွင့္တကြ၊ အာဇာနည္ေခါင္းေဆာင္ႀကီးမ်ားအား၊ အေလး…………. ျပဳ´ ။ ။

က်ေတာ္သေဘာက်လြန္းသျဖင့္ က်ေတာ့္ဘေလာ့ကိုလာေရာက္လည္ပတ္သူမ်ားလည္း ဗဟုသုတအလို႕ငွာ ကူးယူေဖာ္ျပလုိက္ရပါသည္။

No comments:

Post a Comment