မ်ိဳးခ်စ္စစ္သည္

ပညာမဲ့ေသာ ထိုသူသည္- ကာယဒုစ႐ိုက္ ၀စီဒုစ႐ိုက္ မေနာဒုစ႐ိုက္တို႔ကို ျပဳေသာေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ အျပစ္ႏွင့္ယွဥ္ေသာ အျခားအမႈကို ျပဳေသာေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ ကုသိုလ္ကံကို မျပဳပဲ အကုသိုလ္ကံကိုသာ အႀကိမ္မ်ားစြာ ျပဳျခင္းေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ ခႏၶာကိုယ္ ပ်က္စီးေသာအခါ ငရဲသို႔ေရာက္ရ၏။

ခုကေတာ့ ...

User Online

လာလည္သူေပါင္း

Cabo Yachts

အခ်ဳပ္အခ်ာအာဏာဆိုတာဘာလဲ

Friday, April 2, 2010

ေမာင္းသူမ့ဲေလယာဥ္ စီမံကိန္းအတြက္ အင္ဂ်င္နီယာ မရိွ

ျမန္မာ့ တပ္မေတာ္၏ ေမာင္းသူမဲ့ ေလယာဥ္ တည္ေဆာက္ေရး စီမံကိန္းမွာ တႏွစ္ ၾကာၿပီ ျဖစ္ေသာ္လည္း ထိန္းခ်ဳပ္ ေဆာင္ရြက္သည့္ ကြန္ပ်ဳတာ အစီအစဥ္ မေရးဆြဲႏိုင္ ေသးသျဖင့္ ၾကန္႔ၾကာ ေနေၾကာင္း သိရသည္။

[ၿပီးခ့ဲသည့္ႏွစ္ ေအာက္တုိဘာလက တရုတ္ႏုိင္ငံ၊ ေဘဂ်င္းၿမိဳ႕ စစ္ေရးျပ အခမ္းအနား တခုတြင္ ေတြ႔ရသည့္ ေမာင္းသူမ့ဲ ေလယာဥ္မ်ား (eng.chinamil.com.cn)]

ၿပီးခ့ဲသည့္ႏွစ္ ေအာက္တုိဘာလက တရုတ္ႏုိင္ငံ၊ ေဘဂ်င္းၿမိဳ႕ စစ္ေရးျပ အခမ္းအနား တခုတြင္ ေတြ႔ရသည့္ ေမာင္းသူမ့ဲ ေလယာဥ္မ်ား (eng.chinamil.com.cn)
ေမာင္းသူမဲ့ ေလယာဥ္ (Unmanned Aerial Vehicle - UAV) တည္ေဆာက္ ေရးကို ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီး၏ သားမက္ ေတာ္စပ္သူ ဗိုလ္မွဴးခ်ဳပ္ သိန္းႏိုင္က စီစဥ္ ေဆာင္ရြက္ ေနေၾကာင္း တပ္မေတာ္ (ေလ) အသိုင္း အ၀န္းက ေျပာသည္။

ေလယာဥ္ ကိုယ္ထည္ တည္ေဆာက္မည့္ ဌာနတြင္ လုိအပ္သည့္ နည္းပညာႏွင့္ ထုိနည္းပညာမ်ားကုိ ထိန္းခ်ဳပ္သည့္ စနစ္ဆုိင္ရာ ကြ်မ္းက်င္သည့္ အင္ဂ်င္နီယာမ်ား လုိအပ္ေနေၾကာင္း ေလတပ္ အင္ဂ်င္နီယာ ဌာနမွ အရာရွိ တဦးက ဆုိသည္။

“တ႐ုတ္ကုမၸဏီတခုက UAV ပ႐ုိဂရမ္ ေရာင္းခ်မယ္ ဆိုတာနဲ႔ လက္ခံလိုက္ၿပီး စမ္းလုပ္မယ္ ျဖစ္ၾကတာ။ သူတို႔က ေရးနည္း မေပးဘူး” ဟု သူက ေျပာသည္။

လုိအပ္သည့္ ပညာရွင္ ရရိွရန္ အခက္အခဲ ျဖစ္ေနေၾကာင္း၊ ျပည္ပမွ ပညာသင္ၿပီး ျပန္လာသည့္ စစ္အရာရိွမ်ားထဲတြင္လည္း ေမာင္းသူမ့ဲ ေလယာဥ္ ထိန္းခ်ဳပ္ေရး စနစ္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ေလ့လာ သင္ယူခ့ဲသူ မရိွေသးေၾကာင္း သူက ရွင္းျပသည္။

ေလတပ္ အင္ဂ်င္နီယာတဦးကလည္း “ဌာနထဲက ကြန္ပ်ဴတာနဲ႔ နီးစပ္သူစာရင္း ေကာက္ယူၿပီး ဗိုလ္ႀကီးတေယာက္ ေခါင္းေဆာင္တဲ့ အင္ဂ်င္နီယာ အရာရွိငယ္ ၅ ေယာက္ကို အရပ္ဘက္မွာ နည္းပညာပုိင္းဆုိင္ရာ သင္တန္း တခ်ဳိ႕ တက္ခိုင္းခဲ့တယ္” ဟု ေျပာသည္။

ၿပီးခဲ့သည့္ႏွစ္ အတြင္း ေလတပ္ရွိ အင္ဂ်င္နီယာ အရာရွိမ်ားက ေလယာဥ္ကိုယ္ထည္ တည္ေဆာက္မည့္ အေဆာက္အအံု ေဆာက္လုပ္ ၿပီးစီးခဲ့သည္။

တပ္မေတာ္ (ေလ)တြင္ ေလယာဥ္ ထုတ္လုပ္၊ ျပင္ဆင္ေရး ဌာနခ်ဳပ္ဟု အမည္ ေပးထားသည့္ ဌာနမွ အင္ဂ်င္နီယာမ်ားက လက္ရိွ အသုံးျပဳေနသည့္ ေလယာဥ္မ်ားကုိ အေသးစား ျပင္ဆင္မႈမ်ား လုပ္ႏိုင္ေၾကာင္း၊ ဤသုိ႔ေသာ အေျခအေနတြင္ UAV စီမံကိန္းကို စတင္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း တပ္မေတာ္(ေလ) မွ အၿငိမ္းစား အရာရွိတဦးက ဆိုသည္။

“ဒီစီမံကိန္းကို ေလသူရဲ ဒုဗိုလ္မွဴးႀကီး တဦးကို ေခါင္းေဆာင္ခိုင္းၿပီး ေလသူရဲနဲ႔ အင္ဂ်င္နီယာ အရာရွိ အေယာက္ ၃၀ နီးပါး စုဖဲြ႔ထားတယ္” ဟု သူက ေျပာသည္။

ျမန္မာ့တပ္မေတာ္က တည္ေဆာက္မည့္ ေမာင္းသူမ့ဲ ေလယာဥ္၏ အရြယ္အစားကုိ မသိရေသးေပ။

မႏၱေလးတုိင္း၊ မိတၳီလာၿမိဳ႕ရိွ ျမန္မာႏုိင္ငံ ေလေၾကာင္းႏွင့္ အာကာသပညာ တကၠသုိလ္တြင္လည္း ေမာင္းသူမ့ဲေလယာဥ္ငယ္ တည္ေဆာက္ေနသည္ဟု ထုိေက်ာင္း၏ အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာတြင္ ေဖာ္ျပထားခ်က္အရ သိရသည္။

အရြယ္အစား မ်ဳိးစုံ ရိွသည့္ ေမာင္းသူမ့ဲ ေလယာဥ္မ်ားကုိ နယ္ပယ္အသီးသီးတြင္ ရည္ရြယ္ခ်က္ အမ်ဳိးမ်ဳိးျဖင့္ အသုံးျပဳေနၾကသည္။

စစ္ဘက္တြင္ အသုံးျပဳသည့္ ေမာင္းသူမ့ဲ ေလယာဥ္မ်ားမွာ ေထာက္လွမ္းေရး ႏွင့္ တုိက္ခုိက္ေရးလုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ ျဖစ္သည္။

ေထာက္လွမ္းေရး ေလယာဥ္ငယ္တြင္ တပ္ဆင္ထားသည့္ ကင္မရာက ေျမျပင္စခန္းသုိ႔ ပုံရိပ္မ်ား တုိက္ရုိက္ ေပးပုိ႔ႏုိင္သည္။

တုိက္ခုိက္ေရး ေလယာဥ္မ်ားက အရြယ္အစား ပုိမုိ ႀကီးမားသည္။ ပါကစၥတန္ စစ္ေျမျပင္တြင္ အေမရိကန္စစ္တပ္က ၿပီးခ့ဲသည့္ ၂ ႏွစ္အတြင္း ေမာင္းသူမ့ဲ ေလယာဥ္မ်ားကုိ အသုံးျပဳၿပီး အႀကိမ္ ၁၀၀ နီးပါး တုိက္ခုိက္မႈမ်ား ျပဳလုပ္ခ့ဲေၾကာင္း တနလၤာေန႔က ထုတ္ျပန္သည့္ AFP သတင္းတပုဒ္တြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။

http://irrawaddy.org/bur/index.php/news/1-news/2926-2010-04-02-05-04-57 မွကူးယူေဖာ္ၿပသည္။

No comments:

Post a Comment